KOTA TINGGI: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar, meminta semua pihak terutama pemimpin politik dan ahli parti komponen Barisan Nasional (BN) menghentikan perdebatan serta perbincangan mengenai perkara yang boleh menyinggung perasaan kaum tertentu.

Beliau berkata, semua pihak perlu berpegang kepada Perlembagaan Persekutuan dan tidak mempertikaikan perkara sudah ditetapkan, termasuk berkaitan kontrak sosial, kedudukan orang Melayu dan agama Islam.

Selain itu, katanya, soal untuk menentukan siapa bersalah atau tidak dan siapa perlu ditahan, termasuk mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) bukan tugas orang politik sebaliknya semua itu sudah ditetapkan dalam perlembagaan.
"Dasar kita dalam ISA bukannya menahan untuk menghukum, tetapi untuk memulihkan supaya individu itu boleh menyumbang kepada pembinaan masyarakat bukan meruntuhkan perpaduan dan keharmonian negara.

"Saya bukan sewenang-wenangnya membuat keputusan untuk menahan mana-mana individu berasaskan kemarahan, rasa tidak puas hati,” katanya.

Berita Harian,27 okt 2008
Posted by tajau singa raja

1 comments:

temuai said...

Hentikan isu - isu melibatkan perkauman yang tidak sihat ini. Kepada mereka yang beragama Hindu diucapkan selamat menyambut Hari Deepavali.

PERPADUAN TERAS KEJAYAAN

October 27, 2008 at 1:52 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates