Thursday, November 6, 2008 at 8:48 AM |  

KUCHING 5 Nov. - Pembentangan Bajet Negeri 2009 oleh Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud pada Isnin lalu mencerminkan keprihatinan kerajaan untuk menjamin kesejahteraan rakyat terutama golongan miskin dan berpendapatan rendah.

Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Lingga, Simoi Peri berkata, langkah itu menunjukkan kerajaan Barisan Nasional (BN) akan terus mentadbir ekonomi negara dengan penuh amanah tanpa membuat janji-janji populis seperti dicanangkan oleh pembangkang yang boleh memusnahkan kedudukan kewangan kerajaan.

Sehubungan itu, menurutnya, rakyat di negeri ini diingatkan tidak mudah terpengaruh dengan propaganda dan hasutan daripada pihak tertentu bahawa Sarawak akan menjadi miskin.

''Buktinya kerajaan negeri telah memperuntukkan RM4.3 bilion untuk perbelanjaan negeri dengan RM3 bilion atau 70 peratus untuk bajet pembangunan manakala bakinya 30 peratus atau RM1.2 bilion untuk perbelanjaan operasi.

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates