SHAH ALAM 28 Nov. - Pas dianggap sebagai parti bermasalah dan tidak mampu melaksanakan agenda pembangunan Islam ekoran tindakan sekutu mereka, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) seolah-olah menidakkan peranan mereka dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Datuk Abdul Rahman Palil berkata, tanggapan tersebut dilihat tidak selari dengan perjuangan parti itu yang sebelum ini lantang bersuara dalam ceramah dan kempen di pelosok kampung ketika pilihan raya umum lalu.

Katanya, Pas menabur janji kepada rakyat Selangor kononnya mahu menegakkan syiar Islam di negeri ini tetapi janji berkenaan tidak membawa apa- apa makna kerana parti itu gagal melaksanakannya.

"Sebagai contoh, ada pemimpin Pas dalam sesi ceramah ketika pilihan raya lalu berjanji kepada rakyat akan menutup kilang arak termasuk membuat janji lain dalam sesuatu perkara yang kononnya tidak diberi perhatian oleh UMNO dan Barisan Nasional (BN).

"Bagaimanapun, janji itu dibuat sebelum menang pilihan raya. Tetapi apabila Pas sudah menang, hendak laksanakan pengharaman arak di kawasan majoriti orang Islam pun mereka tidak mampu kerana suara mereka tidak dihiraukan oleh DAP dan PKR.

"Malah, Pas juga dilihat terlalu lemah dan takut untuk menyuarakan pandangan mereka kerana bimbang akan dibantah oleh DAP walaupun tindakan itu jelas bertentangan dengan dasar mereka yang mengaku sebagai parti yang memperjuangkan Islam," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

utusan malaysia 29 nov 2008

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates