Tuesday, November 4, 2008 at 7:50 AM |  

KUCHING 3 Nov. - Menteri Kewangan II Sarawak, Datuk Seri Wong Soon Koh kesal dengan tindakan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP yang bertindak menyindir kerajaan negeri dan membelakangkan peraturan Dewan.

Menurutnya, ADUN Bukit Assek, Wong Ho Leng dengan jelas telah menyindir dengan menyatakan kerajaan negeri tidak telus dengan 'menyembunyikan' Dana Pembangunan Kerajaan berjumlah RM900 juta bagi tahun 2009.

Selain itu, ujarnya, ADUN Kota Sentosa, Chong Chieng Jen juga bertindak membelakang peraturan Dewan dengan memberi komen mengenai perkara sama kepada beberapa akhbar tempatan di sini semalam, sedangkan rang undang-undang itu masih belum lagi dibentangkan di dewan.

''Dana pembangunan ini sama seperti akaun simpanan kita. Segala peruntukan bagi projek pembangunan Sarawak akan disimpan di dalam dana ini dan hanya boleh dibelanjakan pada projek- projek yang telah dikenalpasti untuk pembangunan masa hadapan," katanya kepada pemberita selepas sidang DUN ke-16 di sini hari ini.

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates