18 November, 2008

KUCHING, 18 Nov (Bernama) -- Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) akan menimbang pandangan tiga parti komponen Barisan Nasional (BN) lain sebelum memutuskan sama ada menerima atau tidak permohonan anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Engkilili dari parti Bebas Dr Jonical Rayong untuk menganggotai parti itu.

Presidennya Tan Sri Dr George Chan berkata parti komponen BN kedua terbesar di Sarawak itu akan berbincang dengan pemimpin parti komponen lain mengenai perkara itu.

"Perkara paling penting ialah sama ada orang berkenaan mampu berkhidmat (untuk parti dan rakyat)," kata Dr Chan, yang juga Timbalan Ketua Menteri Sarawak selepas merasmikan Konvensyen Kumpulan Meningkat Mutu Kerja (KMK) perkhidmatan awam di sini, Selasa.

Dr Jonical, yang bertanding atas tiket Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP), tetapi meninggalkan parti pembangkang itu sebelum mengangkat sumpah sebagai wakil rakyat setelah mengalahkan calon SUPP Jonathan Krai Pilo pada pilihan raya negeri 2006, kini merupakan satu-satunya wakil rakyat Bebas di negeri ini.

Sabtu lepas, Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Ngemah Gabriel Adit, yang merupakan satu-satunya calon Bebas yang menang pada pilihan raya negeri lepas, menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) setelah BN Sarawak enggan menerima keanggotaannya.
Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates