KUCHING 5 Nov. - Kerajaan negeri akan mengemukakan dua projek pembinaan Jalan Ng. Entabai-Rantau Limau dan penurapan Jalan Pakan-Engkamop yang sepatutnya dilaksanakan dalam Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) untuk dipertimbangkan dalam RMK-10.

Timbalan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Alfred Jabu Numpang berkata, projek Jalan Ng. Entabai-Rantau Limau membabitkan pembinaan jalan sejauh 25 kilometer di sepanjang tebing Sungai Kanowit dan menghubungkan Jalan Meluan-Ng. Entabai ke Rantau Limau dengan anggaran kos sejumlah RM92 juta.

Menurutnya, projek tersebut telah dicadang dilaksanakan dalam RMK-9, bagaimanapun pelaksanaannya tertakluk kepada kelulusan yang diperoleh.

''Bagi penurapan Jalan Pakan-Engkamop yang melibatkan jalan sepanjang 31 kilometer pula telah dicadang untuk dilaksanakan di bawah Program Jalan Kecil Negeri dalam RMK-9 dengan kos sebanyak RM25 juta.

''Permohonan untuk pelaksanaan pembinaan jalan itu telah dikemukakan semula dalam Kajian Separuh Penggal RMK-9, namun ia tertakluk kepada kelulusan perancangan dan peruntukan yang diperoleh,'' katanya.

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates