Tuesday, November 4, 2008 at 7:59 AM |  
PUTRAJAYA: Rakyat perlu yakin terhadap kemampuan negara untuk berdepan kemelesetan ekonomi dunia akibat krisis kewangan Amerika Syarikat dan tidak harus terbawa-bawa dengan rasa takut atau bimbang berlaku sesuatu yang buruk, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Perdana Menteri menegaskan, Malaysia mampu menangani kesan krisis kewangan itu kerana sistem perbankan negara kekal kukuh dengan modal dan kecairan mencukupi untuk terus memberi pinjaman bagi membiayai aktiviti pembangunan selain kadar simpanan serta rizab yang besar.
Ekonomi negara juga disokong oleh pelbagai sektor pertumbuhan baru seperti pelancongan, perbankan, insurans Islam, bioteknologi serta teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) yang boleh terus dimajukan selain perbelanjaan domestik kekal rancak.

"Kita tak perlu terbawa-bawa dengan rasa takut atau bimbang. Kita mesti ada keyakinan menempuh cabaran dan melihat diri kita secara objektif. Kita berada dalam keadaan stabil, tidak terumbang ambing yang boleh menimbulkan keraguan kepada kestabilan mata wang
Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates