Wednesday, December 10, 2008 at 8:36 AM |  
KUCHING 9 Dis. - Penduduk Sarawak terutama yang beragama Islam perlu menghayati semangat ibadah korban sempena Hari Raya Aidiladha bagi menanam sifat saling membantu dan bekerjasama sesama saudara Islam.
Menteri Perumahan Sarawak, Datuk Seri Abang Johari Tun Openg berkata, pada masa yang sama, menerusi ibadah korban ini penduduk perlu mengukuhkan lagi perpaduan serta menanamkan sikap toleransi dengan pelbagai kaum di negara ini.
Menurutnya, semangat toleransi yang dimiliki oleh rakyat di negara ini membolehkan masyarakat pelbagai kaum di Malaysia melaksanakan kegiatan masing-masing sama ada keagamaan atau sosial dengan aman dan tenteram.
''Semangat toleransi adalah satu pengorbanan dan kita bertuah tinggal di negara ini kerana pelbagai kaum dan agama saling mempunyai semangat tersebut hingga membolehkan kita melaksanakan ibadah korban dalam keadaan yang baik.
utusan malaysia 10 Dis 2008
Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates