KUCHING: Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, yakin krisis ekonomi dunia tidak akan memberi kesan serius terhadap pelaksanaan Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (Score).
"Krisis ekonomi dunia mungkin akan memberi kesan kepada pelaksanaan industri tertentu saja, mungkin untuk tempoh enam bulan atau setahun, tetapi saya tidak rasa ia akan memberi impak besar kepada Score," katanya.
Taib optimis dengan perkara itu kerana semua kerajaan sama ada di negara maju, mahupun di negara membangun, sudah mengambil segala langkah perlu bagi meminimumkan kesan krisis ekonomi dunia. Malah katanya, kerajaan Malaysia turut mengumumkan pakej rangsangan ekonomi berjumlah RM7 bilion baru-baru ini bertujuan mengukuhkan daya tahan serta mengekalkan momentum pertumbuhan ekonomi negara dalam menghadapi persekitaran global yang semakin mencabar.
Berita Harian
Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates