KUALA LUMPUR 17 Dis. - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menegaskan bahawa misi terakhir sebelum beliau meletak jawatan adalah untuk meredakan ketegangan kaum dan agama di negara pelbagai etnik ini.
Perdana Menteri menjelaskan, keadaan ekonomi dan jurang yang semakin lebar antara penduduk berbangsa Melayu dengan penduduk Cina dan India adalah ancaman terbesar Malaysia.
"Oleh kerana saya akan bersara lebih awal daripada apa yang dirancangkan, pembaharuan perlu dibuat dengan cepat," kata Abdullah kepada AP di sini.
Abdullah akan menyerahkan tampuk kepimpinan kepada timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Mac depan.
Beliau bersetuju meletak jawatan lebih awal selepas berdepan dengan rasa tidak puas hati anggota UMNO ekoran kemenangan besar pembangkang dalam pilihan raya umum lalu.
"Saya sedang berfikir tentang cara untuk mengawal isu hubungan kaum dan isu ketegangan agama kerana banyak perkara yang sedang berlaku.
"Mereka beragama Islam mempunyai perspektif tersendiri sementara penduduk bukan Islam pula mempunyai perspektif berbeza," kata Abdullah lagi.
utusan malaysia 18 dis 2008
Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates