BARAM 30 Nov. - Pemimpin masyarakat di daerah Baram boleh memainkan peranan penting bagi menyelesaikan masalah penduduk yang tidak memiliki status anak negeri di luar bandar, kata Ahli Parlimen Baram, Datuk Jacob Dungau Sagan.

Katanya, sebagai pemimpin peringkat akar umbi yang dilantik kerajaan, mereka amat rapat dengan rakyat dan sepatutnya mengetahui latar belakang penduduk di kawasan masing-masing.

Jacob Dungau, yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, berkata demikian pada majlis bagi meraikan pelantikan Penghulu Jalong Tanyit baru-baru ini sebagai pemimpin masyarakat Orang Ulu di Long Mekaba di sini malam tadi.

Katanya, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) juga perlu menerima pengesahan para pemimpin masyarakat dalam urusan permohonan kad pengenalan bagi tujuan pengeluaran dokumen pengenalan diri kepada penduduk terbabit.

Jacob Dungau turut meminta pemimpin masyarakat sentiasa mengemaskini rekod penduduk di kawasan masing-masing bagi membantu JPN dalam urusan pendaftaran penduduk.

utusan malaysia 01 Dis 2008

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates