Wednesday, January 7, 2009 at 12:59 PM |  

MIRI Rakyat di negeri ini dinasihatkan supaya tidak bersikap mementingkan diri dan terlalu kebendaan agar usaha melahirkan masyarakat penyayang dapat direalisasikan.

Timbalan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Dr. George Chan Hong Nam berkata, sikap yang tidak sihat itu perlu dikikis kerana ia boleh membantutkan usaha pembentukan sebuah masyarakat aman serta harmoni.

Menurutnya, sikap seumpama itu juga boleh menjadi 'gunting' yang memotong tali perpaduan dan integrasi nasional di kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama.

''Meskipun kita sekarang hidup dalam dunia moden dan serba canggih, tidak bermakna kita harus mementingkan diri sendiri.

''Sikap pentingkan diri dan kebendaan tidak baik kerana ia boleh menyukarkan kita untuk merapatkan hubungan antara masyarakat,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Makan Malam Ulang Tahun Ke-26 Chee Lee Khor Moral Uplifting Society Miri di sini.

Hong Nam berkata, masyarakat harus mempertahankan nilai-nilai murni seperti tolong-menolong serta hormat-menghormati antara satu dengan lain meskipun berlaku perubahan terhadap tamadun kehidupan manusia pada hari ini.

utusan malaysia 07 jan 2009

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates