Friday, January 16, 2009 at 10:47 AM |  

SELAMA 11 hari, Kuala Terengganu menjadi tumpuan. Sepanjang tempoh itu hampir semua pemimpin politik bermula daripada Perdana Menteri hinggalah ketua cawangan parti datang ke bandar raya ini.

Kehadiran mereka hanyalah dengan satu tujuan iaitu bagi memastikan calon parti masing-masing mencatatkan kejayaan dalam pilihan raya kecil Parlimen kawasan itu.

Setelah bertungkus-lumus dan mengatur pelbagai strategi siang dan malam, esok pengundi-pengundi Kuala Terengganu yang menjadi sasaran untuk meraih sokongan akan membuat keputusan mereka.

Dalam pilihan raya kecil tersebut yang dikatakan pembuka diari arena politik negara, tiga calon hadir menawarkan diri, mereka ialah Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh yang mewakili Barisan Nasional (BN), Ahli Dewan Undangan Negeri Wakaf Mempelam, Mohd. Abdul Wahid Endut dan seorang pengamal perubatan tradisional, Azharudin Mamat yang bertanding atas tiket Bebas.

Ketika kempen berlangsung BN berusaha menyakinkan rakyat kenapa perlu parti itu dibenarkan meneruskan agenda yang tidak sempat disempurnakan manakala Pas pula dengan disokong oleh DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) lebih gemar melakukan serangan bagi menyeru rakyat supaya menolak BN yang didakwa mengamalkan rasuah dan pembaziran.

Tidak cukup dengan itu, pembangkang juga 'mengimport' individu bukan politik terutamanya bloggers bagi membantu kempen mereka dan antara bloggers ini ada yang selama ini cukup menentang keras pelaksanaan hukum hudud dan penegakkan negara Islam.

Tetapi inilah politik, demi meraih kemenangan semua itu ditolak ke tepi, apa yang lebih penting matlamat untuk meruntuhkan 'kubu' BN tercapai.

Namun begitu, apa juga strategi dan siapa juga yang datang membantu kempen, mereka hanya sekadar boleh menyeru sahaja tetapi yang akan membuat keputusan ialah tangan-tangan yang akan memasukkan kertas undi ke dalam kotak undi.

Justeru selepas 11 hari, terserahlah kepada pengundi-pengundi Kuala Terengganu untuk membuat pertimbangan sewajarnya siapa yang mereka fikirkan paling layak untuk dipilih menguasai Parlimen Kuala Terengganu.

HIDUP BN !!!!!!!!!

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates