Wednesday, January 14, 2009 at 2:03 PM |  

KUCHING: Kementerian Dalam Negeri (KDN) menolak rayuan Kongres Dayak Malaysia (MDC) yang dibuat kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) agar kongres itu didaftar sebagai parti politik.

Tindakan KDN itu bagaimanapun bukan suatu yang dikesali memandangkan presiden jawatankuasa penaja MDC Nicholas Bawin dan setiausaha agungnya, Louis Jarau serta beberapa lagi orang penting dalam kongres itu telah menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Malah timbalan presiden jawatankuasa penaja, Dr Johnical Rayong, satu-satunya dipilih mewakili jawatankuasa sementara parti itu masih menyimpan impian menyertai Barisan Nasional (BN).

Ini menyaksikan ahli MDC lain termasuk ketua penerangannya Joseph Tawie akan membawa haluan masing-masing kerana telah putus harapan.

“Langkah seterusnya ialah kami mengikut haluan masing-masing. Sebahagian daripada kami telah berputus asa untuk mendaftar MDC sebagai parti politik walaupun sebelum ini kami telah bekerja keras melakukannya,” kata Joseph ketika ditemui semalam.

Bagaimanapun Joseph berkata beliau masih menghormati keputusan bersama kumpulan itu.

“Sesiapa yang masih berada dalam kumpulan ini… akan berjumpa dalam tempoh beberapa minggu untuk menentukan nasib kumpulan ini begitu juga misinya,” kata Joseph.

utusan borneo 14 januari 2009

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates