Friday, January 22, 2010 at 8:38 AM |  
MB tidak layak teraju PKR Selangor

KUALA LUMPUR 21 Jan. - Pengerusi Badan Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sudah tidak layak untuk memegang jawatan itu apabila PKR bahagian Kuala Selangor dibubarkan semalam setelah 13 ahli jawatankuasanya meletak jawatan.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah berkata, ini membuktikan kesemua mereka yang meletak jawatan termasuk Ketua Angkatan Muda (AMK), Nazaruddin Darmawan dan Ketua Wanita, Fauziah Sulaiman hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Menteri Besar Selangor itu.
"Belum pernah berlaku dalam mana-mana cabang PKR di Selangor, seorang ketua ditentang dan ditolak oleh barisan AJK sendiri dan nampaknya Abdul Khalid menjadi mangsa pertama," kata Badrul Hisham dalam blognya
Pengumuman pembubaran PKR bahagian Kuala Selangor itu dibuat oleh Timbalan Ketua bahagian berkenaan, Arshad Abu Bakar, semalam.
Arshad berkata, pembubaran itu dibuat kerana AJK bahagian yang dipilih pada Mesyuarat Agung Tahunan Bahagian 2007 (untuk sesi 2007-2010) kini hanya tinggal tiga orang.
Dengan peletakan jawatan barisan AJK itu bermakna Abdul Khalid hilang jawatan Ketua Bahagian sehingga pemilihan baru nanti, yang dijangka pada Mac ini.
Sementara itu menurut Badrul Hisham, keseluruhan pimpinan PKR di semua peringkat di negeri Selangor harus jujur untuk memikirkan sama ada Abdul Khalid masih layak menjadi ketua mereka atau tidak.
"Abdul Khalid pernah kata saya tidak layak menjadi wakil rakyat, padahal sewaktu Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) lalu, majoriti undi untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang yang saya menangi adalah jauh lebih baik berbanding beliau yang bertanding di DUN Ijok.
"Saya berupaya meraih majoriti 4,407 tetapi Abdul Khalid hanya mampu mendapat lebihan undi 1,920 sahaja," katanya.

utusan malaysia 22/01/2010
Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates