Saturday, November 29, 2008 at 10:09 AM |  

KUALA LUMPUR 28 Nov. - Malaysia sedang mengambil tindakan-tindakan yang perlu bagi meningkatkan langkah berjaga-jaga dalam memastikan keamanan dan kestabilan yang ada terus kekal di negara ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, walaupun Malaysia yakin berada pada kedudukan yang teratas dalam situasi itu, tetapi akan melakukan apa sahaja yang mungkin bagi memastikan ia tidak mengabaikan langkah-langkah berjaga itu.

"Kami sentiasa berjaga-jaga, yakin bahawa kami pada kedudukan teratas dalam situasi itu, tetapi kami percaya mesti terus memastikan bahawa kami boleh melakukan apa sahaja, sehingga tiada kemungkinan tindakan keganasan berlaku di Malaysia," katanya dalam satu temu bual dengan saluran BBC World News yang disiarkan malam ini.

Najib berkata, selain pasukan keselamatan, yang sehingga kini sangat berjaya dalam menangani sebarang kemungkinan tindakan keganasan, kerjasama serta sokongan rakyat juga menyumbang kepada keamanan dan kestabilan di negara ini.

Selain itu, undang-undang pencegahan khususnya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) telah membolehkan Malaysia mengambil tindakan terhadap individu yang dipercayai akan menyebabkan tindakan keganasan di negara ini, katanya.

utusan malaysia 29 nov 2008

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates