KUCHING 28 Jan. - Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Tan Sri Dr. George Chan Hong Nam membayangkan parti itu akan menampilkan beberapa muka baru sebagai calon pada pilihan raya negeri akan datang.

Dr. Chan berkata SUPP, parti komponen Barisan Nasional (BN) kedua terbesar di Sarawak, dijangka akan membuat perancangan yang lebih teliti selain mengenalpasti calon yang sesuai lebih awal untuk mengelak berlaku pemilihan calon di saat-saat akhir pilihan raya negeri hendak diadakan, selewat-lewatnya pada 2011.

"Sesama kita memang telah dikenalpasti beberapa calon yang sesuai, namun pada masa yang sama kita perlu mendapatkan pandangan daripada penyokong di peringkat akar umbi," katanya kepada pemberita selepas mengunjungi majlis rumah terbuka Setiausaha Agung SUPP Senator Datuk Sim Kheng Hui di sini hari ini.

Beliau bagaimanapun berkata masih terlalu awal untuk SUPP mendedahkan kepada umum siapa yang akan berundur sebagai calon dan siapa muka baru. Isnin lalu Dr Chan, 73, Timbalan Ketua Menteri dan juga Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Piasau, mengesahkan tidak akan bertanding pada pilihan raya negeri akan datang setelah mempertahankan kerusi Piasau sejak 1983. - Bernama

utusan malaysia 29 jan 2009

Posted by tajau singa raja

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates