Friday, January 16, 2009 at 11:20 AM |  

Penduduk Ngemah sukar diyakinkan

KUCHING: Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang kini giat merekrut ahli-ahli baru di kalangan penduduk luar bandar, didakwa gagal meyakinkan majoriti penduduk di Ngemah, Kanowit agar menyertai mereka.

Pengerusi PRS Ngemah Alexander Vincent yang berkata demikian, menambah sepanjang pengetahuan beliau, tidak ada ahli-ahli PRS menyertai PKR.

Beliau menafikan dakwaan yang mengatakan ahli-ahli PRS merupakan antara 3,000 orang mengikut jejak langkah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ngemah, Gabriel Adit Demong menyertai PKR pada November lepas.

“Setakat ini tidak ada ahli PRS atau Barisan Nasional (BN) yang menyertai PKR, mereka masih setia kepada BN,” katanya semalam.

Beliau memberitahu, PKR telah mengagihkan borang-borang keahlian kepada penduduk di Ngemah, tetapi majoriti penduduk di situ tidak yakin parti pembangkang itu dapat membantu membangunkan kawasan terbabit.

Alexander berkata: “Penduduk di sini sedar bahawa pembangunan dan dana hanya dapat disalurkan BN. Mereka tahu dana hanya diperolehi daripada Aaron Dagang (Ahli Parlimen Kanowit). Saya rasa mereka telah sedar kesilapan.”

Aaron yang juga Ahli Majlis Tertinggi PRS, telah mempengerusikan mesyuarat agung tahunan PRS Ngemah di Kanowit pada Sabtu lepas yang menyaksikan Alexander dipilih sebagai pengerusi PRS bahagian itu.

Ketika mesyuarat itu, Aaron telah dilantik sebagai penasihat PRS Ngemah dan Machan yang terletak dalam kawasan Parlimen Kanowit.

Mengenai Ngemah, Alexander berkata antara yang diperlukan penduduk di situ ialah jalan menghubungkan Nanga Poi, Nanga Ngungun, dan Ulu Jagau. Penduduk turut memerlukan bekalan elektrik di penempatan sepanjang jalan Nibong-Tada.

“Saya akan mengemukakan dua permintaan ini kepada kerajaan. Saya percaya jika kerajaan dapat memenuhi keperluan itu, penduduk di sana berasa amat gembira,” katanya.

utusan borneo

Posted by tajau singa raja

1 comments:

PineappleTown said...

Rakyat Sarawak jangalah terpedaya muslihat PKR kerana Parti ini tidak akan membawa apa-apa pembangunan kepada Sarawak. Sokong BN...

January 20, 2009 at 5:08 PM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates